نوشيدني تابستاني نوشيدني تابستاني .

نوشيدني تابستاني

معرفي انواع نوشيدني تابستاني خنك (آسان و فوري!)

 

 انواع نوشيدني تابستاني

نوشيدني تابستاني در روزهاي گرم و كلافه كننده تابستان بهترين و خوشمزه­‌ترين گزينه‌اي مي‌باشد كه هر فردي را مشتاق به نوشيدن يك ليوان بزرگ از آن به‌صورتي كه يخ در آن غوطه ­ور شده باشد، مي‌كند.

 برخي اين نوشيدني‌ها را از فروشگاه‌ها به‌صورت بطري بسته‌بندي شده تهيه مي‌كنند و برخي ترجيح مي‌دهند كه در منزل و با ذائقه شخصي خود آن را تهيه و ميل كنند. در هر دو صورت بد نيست كه نگاهي به انواع اين نوشيدني‌هاي پرطرفدار بيندازيم و اين روزهاي گرم تابستاني را با نوشيدني‌هاي خوش طعم، خنك كنيم.

نوشيدني تابستاني ساده

نوشيدني‌ها از جمله خوراكي‌هاي دلچسب مي‌باشند و خوشبختانه تنوع زيادي براي تهيه آن‌ها وجود دارد و شما مي‌توانيد به‌راحتي در هر فصلي متناسب با ميوه‌هاي همان فصل، يك نوشيدني فوق‌العاده داشته باشيد.

در فصل تابستان بهترين زمان براي لذت بردن از اين نوشيدني‌هاي ساده و خوشمزه است چراكه تنوع ميوه در بازار ميوه بالا بوده و هواي گرم بيشتر انسان را ترغيب به نوشيدن آن‌ها مي‌كند.

براي تهيه اين نوشيدني‎‌ها از مواد اوليه متنوعي مي‌توانيد استفاده كنيد. مانند نعنا، يخ، ميوه تازه يا يخ زده، بستني، قهوه، ژله، شير و ... كه هركدام بسته به ذائقه افراد مي‌تواند به مقادير مختلف در نوشيدني استفاده گردد.

در ضمن از خواص بي‌نظير اين نوشيدني‌هاي ميوه‌اي هم نبايد غافل شد چراكه با نوشيدن آن‌ها انواع ويتامين‌ها را به شكل دلچسبي به بدنتان وارد مي‌كنيد و با تامين آب بدن، از خشكي پوست و پيري زودرس نيز جلوگيري خواهيد كرد.        

نوشيدني تابستاني با طالبي

با شروع فصل تابستان ميل به استفاده از نوشيدني تابستانه بيشتر احساس مي‌شود. و احتمالا اولين ميوه‌اي كه به ذهنتان مي‌رسد طالبي است كه در اين فصل در اكثر خونه‌ها يافت مي‌شود. ولي علاوه بر شكل خرد كردن ساده و ميل كردن اين ميوه پرطرفدار، بد نيست كه در خوردن آن كمي توع ايجاد كنيد.

طالبي از جمله ميوه‌هاي خوشمزه تابستاني است كه علاوه‌بر مقادير بالاي ويتامين، داراي خواص ضد ميكروبي قابل توجه‌اي مي‌باشد. اين ميوه را را مي‌توانيد به طرق مختلف و با انواع ديگر ميوه‎‌ها و سبزيجات از جمله، زردآلو، زنجبيل، كيوي، آووكادو، ليموي تازه و ريحان يا نعنا، به‌صورت اسموتي خنك سرو كنيد و از آن لذت ببريد.

نوشيدني تابستاني با خيار

خيار از جمله صيفي جاتي است كه بسيار خنك كننده و پر خاصيت بوده و در فصل تابستان گزينه ارزان، ساده و خوشمزه‌اي براي تهيه يك شربت خنك و دلچسب مي‌باشد.

تهيه شربت با خيار بسيار ساده است فقط كافيست كه آن را با پوست و يا بدون پوست بسته به نوع ذائقه رنده كنيد و با ليمو ترش و نعنا و سكنجبين اوقات خنك و خوشي را براي خود فراهم كنيد. نوشيدني خيار علاوه‌بر سادگي، كمك شاياني به بازگشت آب از دست رفته بدن و شادابي و لطافت پوست مي‌كند.

نوشيدني تابستاني با هندوانه

هنداونه از جمله ميوه‌هاي خنك و پرطرفدار در فصل تابستان است كه اكثرا با شروع فصل گرما آن را بيشتر خريداري مي‌كنند. ولي تا بحال به اين فكر كرديد كه چگونه خوردن هندوانه را براي خود و عزيزانتان دلچسب‌تر كنيد؟ پس بد نيست كه با اندكي خوش سليقگي آن را سرو كنيد.

 يكي از خوشمزه‌ترين نوشيدني‌هايي كه مي‌توانيد با هندوانه تهيه كنيد، اسموتي هندوانه يا اسموتي تركيبي از هندوانه و ساير ميوه‌هاي موردعلاقه شماست كه بي شك امتحان كردن آن ضرري ندارد. همچنين اگر عاشق شيك و بستني هستيد، مقداري هندوانه خرد شده را با بستني وانيلي ميكس كنيد و از طعم بي‌نظير آن لذت ببريد.

نوشيدني تابستاني با انبه

انبه به‌عنوان يك ميوه گرمسيري و خوش طعم، طرفدارهاي زيادي در سراسر جهان دارد. اين ميوه خوش طعم سرشار از مواد معدني، ويتامين و آنزيم‌هاي مفيد است كه نقش زيادي در سلامتي انسان ايفا مي‌كند. براي استفاده از اين ميوه به‌صورت نوشيدني، از چند ماده اوليه ساده مي‌توان كمك گرفت.

به‌عنوان مثال مي‌توانيد نوشيدني را به صورت اسموتي، شير انبه، آب انبه و يا با تخم شربتي سرو كنيد و از طعم فوق العاده آن لذت ببريد.

 براي خنك شدن نوشيدني يا از تيكه‌هاي خرد شده يخ استفاده كنيد و يا اگر دوست نداريد نوشيدني‌تان طعم آب پيدا كند، قبل از تهيه نوشيدني، انبه‌ها را به مقدار دلخواه خرد كنيد و در فريزر قرار دهيد تا يخ ببندد سپس در ميكسر ريخته و با هر ميوه‌، بستني و يا شيري كه دوست داريد آن را مخلوط كنيد.

نوشيدني تابستاني مجلسي

اگر مي‌خواهيد منوي متفاوتي در رستوران يا كافه خود اضافه كنيد، يا براي پذيرايي از مهمان‌هايتان نوشيدني‌هاي شيك و مجلسي پذيرايي كنيد، به چند نكته توجه داشته باشيد:

 يكي از روش‌هايي كه به زيبايي و خوشمزه شدن نوشيدني‌تان كمك مي‌كند، استفاده از تيكه‌هاي خرد شده ليمو و نعنا است كه احتمالا نحوه تزيين آن را در عكس‌ها و ويديو‌هاي آموزشي زياد ديده‌ايد. همچنين براي تهيه يك نوشيدني خنك و مهمان پسند، بد نيست كه آب گاز دار يا سودا را همراه با ليمو امتحان كنيد.

به‌علاوه انواع اسموتي‌ها با ميوه‌هاي يخ زده علاوه‌بر داشتن رنگ و ظاهر گول زننده، موجب رفع خستگي و شادابي روح مي‌شود. درضمن براي زيباتر و شيك‌تر شدن نوشيدني‌ها مي‌توانيد از يخ‌هاي ميوه‌اي استفاده كنيد.

نوشيدني خنك رژيمي

معمولا يك نوشيدني خنك در فصل تابستان چيزي است كه هيچ كس نمي‌تواند از آن بگذرد. ولي افرادي كه دچار اضافه وزن هستند بين استفاده از اين نوشيدني‌هاي دلچسب و گول زننده با نخوردن و چشم پوشي از آن دچار ترديد هستند.

 اما بد نيست بدانيد كه نوشيدني‌ها فقط شامل شيك‌ها و نوشيدني‌هاي پركالري و پر شكر نمي‌شوند. شما مي‌توانيد تنها با يخ بستن يك ميوه دلخواه كه نمونه پر طرفدار آن موز است، به همراه مقداري شير كم چرب و بدون استفاده از شيرين كننده‌ها، از خنكي و طعم خوش آن لذت ببريد و نگران چاقي خود نباشيد.

همچنين آبگيري برخي ميوه‌ها و سبزيجات مثل كرفس نيز خود نوعي رژيم محسوب مي‌شود كه به سلامت شما به خصوص سلامت پوست بسيار كمك مي‌كند.


برچسب: نوشيدني تابستاني،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۹:۱۰ توسط:ادمين موضوع: نظرات (0)